2018 yılında Apple Design Awards'ta tasarım ödülü alan Oddmar'ın 3 Aralık'ta Apple Arcade mağazasında yerini alacağını geçtiğimiz haftalarda sizlere aktarmıştık. Ülkemizden çıkan en başarılı mobil oyunlar arasında yer alan Oddmar, Türkiye'nin ilk Arcade oyunlarından biri olarak konumlanacak.
Oddmar oyunun geliştiricisi olan MobGe firması ile hem pandemi sürecinde nelerin değiştiğini hem Arcade'e giriş sürecinde neler yaşadığına hem de gelecek planlarını konuştuk. Edindiğimiz bilgilere göre pandemi sürecinde pek çok şirket gibi remote çalışma modeline geçiş yapan MobGe, şu an ise hibrit model ile çalışmalarına devam ediyor.
MobGe ekibi tarafından bizimle paylaşılan bilgilere göre Oddmar, pandemi sürecinde Apple tarafından birçok kez öne çıkarıldı. Bu nedenle Oddmar'ın indirilme oranlarında herhangi bir düşme yaşanmamış. Premium oyun kategorisinde baktığımızda hala en çok indirilen oyunlar arasında yer alan Oddmar, çıkışının üzerinden yıllar geçmesine rağmen oyuncuların beğenisini kazanmaya devam ediyor.
Gelelim Oddmar'ın Arcade platformuna eklenme sürecine. MobGe kurucu ortaklarından Özgür Taşkın'ın aktardığı bilgilere göre süreç, MobGe'nin Arcade'in ABD ekibinden Oddmar oyununun Arcade platformuna eklenmesi ile ilgili bir teklif alması ile başladı.
Sonrasında ise teklifi kabul eden MobGe ekibi Oddmar'ı Arcade platformuna getirmek için çalışmalarına başladı. 4 aylık bir çalışma sonucunda Oddmar'ı Arcade'in bütün desteklediği cihazlarda detaylı olarak test eden MobGe, Oddmar'ı Arcade platformuna eklemek için hazır hale getirdi.
Test sürecinde Arcade ekibinden de destek aldıklarını belirten Taşkın, Oddmar'ın her dilde ve farklı cihazda yeniden oynanarak test edildiğini de aktardı. Bu süreçte 12 dil destekleyen Oddmar'ın, lokalizasyon konusunda kalite kontrolleri de gerçekleştirildi.
MobGe ekibi, 3 Aralık tarihinde Arcade platformuna eklenecek olan Oddmar'ın Arcade platformunda kendi kategorisinde (Action, Adventure) maksimum oyuncuya ulaşacağını düşünüyor. MobGe tarafından edindiğimiz bilgilere göre şirket, 2018-2019 yıllarında henüz adını açıklamadığı bir oyun projesi de geliştirdi.
Oddmar'a oranla daha yüksek prodüksiyonlu olan oyun projesi, Oddmar ile benzer görsel ve teknik donanıma sahip. Taşkın'ın bizimle paylaştığı bilgilere göre bu proje şu an için geçici olarak rafa kaldırılmış durumda.
Hypercasual oyun geliştirmenin iş modeli ve şirket içi yetenek olarak daha eğlenceli ve karlı olabileceğine karar verdiklerini belirten Taşkın, bu alanda oyunlar geliştirmeye başladıklarını da paylaştı. MobGe'nin Hypercasual türünde geliştirdiği oyun ise App Store'da yayınlanan Hand Strike.
Oyun sektörünün çok hızlı değiştiğini belirten Taşkın, MobGe olarak hem premium hem free to play (F2P) oyunlar geliştirerek milyonların eğlenerek oynamasını sağladıklarını belirtti.
Bundan sonra ise paralel olarak hem premium hem de büyütülebilir F2P (Casual - Hypercasual) oyunlar yayınlamaya devam edeceklerini paylaşan Taşkın, 35 kişi olan ekiplerinin büyümeye devam edeceğini de sözlerine ekledi.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap