NFT ile gelişen merkeziyetsiz yaratıcılık, reklamcıları sanat üretimine yönlendirebilir

4129Grey CEO'su Alemşah Öztürk, Merkeziyetsiz Yaratıcılık oturumunda blockchain teknolojisi ve NFT'nin, sanatı ve reklamcılık başta olmak üzere yaratıcı iş kollarını nasıl etkileyeceğini aktardı. 
NFT ile gelişen merkeziyetsiz yaratıcılık, reklamcıları sanat üretimine yönlendirebilir

Webrazzi Dijital 2021 etkinliğimiz tüm hızıyla devam ediyor. Etkinlik konuşmacılarından 4129Grey CEO'su Alemşah Öztürk, Merkeziyetsiz Yaratıcılık oturumunda blockchain teknolojisi ve NFT'nin sanatı ve reklamcılık başta olmak üzere yaratıcı iş kollarını nasıl etkileyeceğini aktardı. 

Sanatın her zaman finansal desteğe ihtiyaç duyduğuna dikkat çeken Alemşah Öztürk, Medici ailesinin sanata finansal katkılarını, Van Gogh'un sanatının kardeşi tarafından nasıl desteklendiğini anlattı. 

Öztürk, birçok insanın maddi kaygılar nedeniyle, sanatçı olabilecekken bu kariyer seçiminden vazgeçtiğini belirtirken, kendisinin de bu insanlardan biri olduğunu açıkladı.

Alemşah Öztürk, sanatçıların dijitaldeki konumunu paylaşırken; "Behance, Etsy ve Instagram gibi platformlar, sanatçıların kendi dükkan ve galerilerini açmasına imkan verdi." dedi.  Yine de sanatçıların fiziksel dünyada galerilere ve temsilcilere ihtiyaç duyduğunu söyleyen Öztürk:"Başarılı bir sanatçıysanız belli kurallara uymaya mecbursunuz" dedi. 

Bu noktada NFT pazaryerleri ve blockchain teknolojisinden bahseden Öztürk, NFT'de eserlerin tüm haklarının sanatçıda olduğuna dikkat çekti. Öztürk'ün anlattıklarına göre; bir sanatçı eserinin ne kadar görüntülendiğini veya bir müzisyen, eserinin kaç kez dinlendiğini izleyebiliyor. Böylece yayın başına telif hakkı da  anında ödenebiliyor.

Sanatçıları destekleme konusunda bir eserin belli bir kısmını adeta hisse gibi satın almak da mümkün. Öztürk:" Örneğin,bir Banksy eserinin 1/100'ünü alabilirsiniz" dedi. 

NBA Top Shots 3 ayda 400 milyon dolarlık bir iş yarattı

NFT pazaryerlerinden sevdiği örnekleri de paylaşan Öztürk, NFT'nin popülerliğinden faydalanan NBA Top Shots'ın 3 ayda 400 milyon dolarlık bir iş hacmi yarattığını aktardı. NBA Top Shot ile sevdiğiniz oyuncuların 3'lük ya da pas atan kısa video sahnelerine sahip olabiliyorsunuz. Ancak bu videoların aslını değil, kart haline dönüştürülmüş bir versiyonunu almış oluyorsunuz. 

Öztürk, paylaştığı örnekler arasında Rarible'daki AnRkey projesine ve Refik Anadol'un Machine Hallucinations eserlerine de yer verdi. Her sanatçının kendi ağını kurduğu bu sistemde, sanatçıların finansal açıdan  hayatını devam ettirmesi de kolaylaşıyor.

Bu noktada Alemşah Öztürk,  "yaratıcılığı değiştirecek şeylerden biri de; ne seviyede bir sanatçı olursanız olun kendi hedef kitlenizi bulabiliyorsunuz." dedi. Alemşah Öztürk'e göre; sanat tarihsel açıdan hep bir himayeye ihtiyaç duymuş ama artık sıradan insanlar herhangi bir sanatçıya destek vererek, sanatçıların üretmeye devam etmesini sağlayabilirler.  

Bunu gören insanların sanat ile daha çok ilgilenmesi, yepyeni yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacak ve yaratıcılığı değiştirecek. Öztürk ayrıca reklam sektöründeki pek çok yaratıcının, sanata ve üretime kayacağını düşünüyor.