Andreessen Horowitz'in Late Stage Venture fonu liderliğinde 150 milyon dolar yatırım alan Roblox'un değerlemesinin 4 milyar dolara ulaştığını geçtiğimiz Şubat ayında sizlere aktarmıştık. Ülkemiz ile birlikte tüm dünyayı da etkisi altına alan Corona virüs salgını bazı platformların kötüye gitmesine neden olurken bazı oyun ve servislerin ise kullanıcı sayılarını büyük oranda artırdı.
Bu oyunlardan biri ise tüm dünyada büyük bir oyuncu kitlesine sahip olan Roblox oldu. Özellikle okulların Corona virüs salgını nedeniyle kapanmasının ardından büyük bir ilgiyle karşılaşan Roblox'un paylaştığı bilgilere göre Temmuz ayı itibariyle oyunun aktif kullanıcı sayısı 164 milyona ulaştı.
Karşılaştırmak gerekirse geçtiğimiz Ocak ayında Roblox'un kullanıcı sayısı 119 milyondu. Kısacası Roblox sadece 7 ay içinde aktif kullanıcı sayısını 45 milyon artırmış oldu. Haziran ayında 158 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip olan Roblox, sadece 1 ay içinde aktif kullanıcı sayısını 6 milyon artırmayı da başardı. Corona virüs salgının etkisini göstermeye başladığı Şubat ayından bu yana ise yaklaşık yüzde 35 oranında bir kullanıcı artışı da sağlanmış durumda.
Roblox tarafından paylaşılan bilgilere göre oyuncular sadece Temmuz ayında platformda toplamda 3 milyar saat geçirdi. Online ve ücretsiz bir oyun olan Roblox, özellikle 9 - 12 yaş aralığında büyük bir kullanıcı kitlesine sahip. Okulların kapanması ile birlikte evlerinde vakit geçiren çocuklar Roblox sayesinde online olarak arkadaşları ile vakit geçirme imkanına da sahip oluyorlar.
Oynaması ücretsiz olan Roblox'un oyun içi satın alma seçeneklerine sahip olduğunu da ekleyelim. Oyun içinde oyun temelli bir deneyim sunan Roblox, her yıl platformuna 20 milyonu aşkın mini oyun ekliyor. Söz konusu oyunlar Roblox'un haricinde bağımsız geliştiriciler ve oyun firmaları tarafından da yaratılabiliyor. Kısacası Roblox, bu özelliği sayesinde pek çok bağımsız geliştiricinin ve firmanın para kazanmasını da sağlıyor.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap