Mart 2020'de, sadece bir hafta içinde kullanıcılar 1.2 milyar mobil oyun indirdi - uygulama kurulumları açısından bu bir rekor.
Ancak 2020'nin ilk çeyreğindeki bu ani artış, sektörde yeni bir trendin göstergesi olmayabilir. Hyper casual oyunlar, COVID-19 öncesinde de en çok indirilen uygulama sıralamalarında en yüksek seviyelerdeydi - 2019'da en çok indirilen yeni oyunların %78'i hyper casual oyunlar oldu. Bu kategori, büyüdükçe evrilmeye devam ediyor ve gün geçtikçe daha çok oyun "hibrit casual" modele geçiyor.
Hyper casual oyunların popülerleşmesi, tüm sektörlerdeki uygulama geliştiricileri için bir değişime işaret ediyor. Bu türün benzersiz monetizasyon modeli, geliştiricilerin uygulamaları hızlı bir şekilde piyasaya sürmeleri ve bir uygulama tutulduğunda pazarlamasını ölçeklendirebilme yeteneği ile birleştiğinde, sektör için bir ders niteliği taşıyor.
Bunlar ve daha fazlası, Adjust ve oyun devi Unity'nin işbirliğinde hazırlanan raporda detaylı bir şekilde ele alınıyor. Rapor, hyper casual oyunların kurulum öncesi ve sonrası performansları karşılaştırıyor ve bu oyun türüne yabancı pazarlamacılar için bir başlangıç kitabı görevi görüyor.
Adjust and Unity'nin 2020'de Hyper Casual Oyunlar raporunu ücretsiz indirin.
COVID-19 hyper casual oyun app'lerini nasıl etkiledi?
Küresel salgın, toplumları ve ekonomileri neredeyse altüst etti. Peki hyper casual oyunları nasıl etkiledi? İlk bakışta, COVID-19 salgını sonucunda daha çok kullanıcının bu oyun türüne geldiği görülüyor. Adjust'ın altı ülke için kümülatif kurulum ve oturum verileri, karantina kararlarının hyper casual oyunlara olan ilgiyi nasıl artırdığını ortaya koyuyor.
Aralık 2019 - Mart 2020 dönemi içinde kurulumlar küresel olarak iki kattan fazla (%103) arttı ve kurulumlar arttıkça, oturumlar da arttı. Aralık 2019'da bir milyarı aşkın oturumu aşan hyper casual oyunların oturum sayısı Mart ayında %72 arttı. Ücretli reklamlardan gelen kurulumlarla organik kurulumların oranı incelendiğinde ise ortaya ters bir dinamik çıkıyor. Ücretli reklamlardan gelen kurulumlar Ekim 2019'da %80 iken, Mart 2020'de %26 düşüşe %59 seviyesine geriledi. İronik olarak organik kurulumlar bu dönemin galibi oldu. Evde duran insanlar app store'da keşfe çıkıyorlar ve daha çok app denemek istiyorlar.
Önümüzdeki süreçteki asıl zorluk, karantina bittikten sonra hyper casual oyunların sürdürülebilirlik ve büyüme beklentileri olacaktır. Yeni kullanıcılar hyper casual oyunlara yönelmeye devam edecek mi? Genel ekonomi eski sağlığına kavuşmaya başladıkça, büyüyen reklam envanteri trendi de ana metrikler ve metodlarla birlikte kriz öncesi ortalamasına geri dönecek mi? Marjlar bu düşüşten etkilenecek mi?
Gelecekte ne olacağı kesin olarak söylenemez ancak hyper casual iş modeli kendine kalıcı bir yer edinmiş gibi görünüyor. Optimizasyon ve otomasyona yönelik genel eğilim devam ettiğinden, bundan diğer sektörlerin mobil pazarlamacıları da etkilenecektir.
Hyper casual oyunların yükselişi ve COVID-19'un sektöre etkileri hakkında daha fazla bilgi için Adjust'ın 2020'de Hyper Casual Oyunlar raporunu indirin.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap