Adjust ve Unity: Hyper Casual oyunlar 2020'nin ilk çeyreğinde dikkat çekici bir büyüme kaydetti

Adjust ve Unity işbirliği ile elde edilen veriler, Hyper Casual oyunların iş modelini detaylandırıyor. Bu iş modelinde cironun %95'i reklamlardan elde edilirken, reklamlara tıklanma oranı %22 gibi yüksek bir değerde seyrediyor.
Adjust ve Unity: Hyper Casual oyunlar 2020'nin ilk çeyreğinde dikkat çekici bir büyüme kaydetti

Tüm dünyadaki kullanıcılar, karantina sürecinde oyun oynamaya her zamankinden daha fazla vakit ayırmaya başladı. Tahminlere göre 2,7 milyar kullanıcı, oyunlara 2020'de 77,2 milyar dolar harcayacak. Global app pazarlama platformu Adjust ve oyun motoru Unity işbirliği ile elde edilen yeni raporda, bu büyümeden en çok fayda sağlaması beklenen Hyper Casual oyunların yükselişinin haritasını çiziyor.

Hyper Casual oyunları, her an oynanabilen ve sonsuza kadar tekrarlayan hafif, bağımlılık yapan oyunlar olarak tanımlayabiliriz. Raporda, premium küresel reklam envanteri ve ağı sunan, gerçek zamanlı 3D içerik oluşturma platformu Unity'nin Hyper Casual oyunlarındaki reklam kampanyalarının veri setleri analiz ediliyor.

Rapordaki bulgulara göre Hyper Casual oyunlar, 2020'nin ilk çeyreğinde mobilde olağanüstü bir büyüme kaydetti ve kullanıcı harcaması, app etkileşimi ve indirmeler rekor seviyelere yükseldi. Raporun baz aldığı verilerin, Adjust platformunda takip edilen en iyi 1000 app ve diğer tüm app'ler ile 2019 4. çeyrek ve 2020 1. çeyrek arasında Unity'nin platformundaki Hyper Casual reklam kampanyaları olduğunu söyleyelim. 

Raporda yer alan verilere göre kurulumlar dünya çapında iki katından fazla artış gösterdi. Aralık 2019'dan Mart 2020'ye kadar yüzde 103'ten fazla artış görülürken, en yüksek artış, aynı dört aylık periyotta 3.5 kat artışla Çin'de meydana geldi.

Bunun yanı sıra kullanıcıların indirdikleri oyunları oynamak için daha fazla zaman harcadıkları için app oturumlarının da bu artıştan payını aldığını söyleyelim. Rapora göre, oturumlar, Mart ayında global olarak yüzde 72 yükseldi.

Çin, Aralık 2019 ve Mart 2020 arasındaki oturumlarda yüzde 300 ile bu artışın lideri olurken, Kore yüzde 152 artış kaydetti.

Oturumların Japonya'da yüzde 137, Almanya'da ise yüzde 69 arttığını belirtelim. Büyümenin daha yavaş olduğu ülkelere bakıldığında, oturumların ABD'de yüzde 35 artarken İngiltere'de yüzde 34 arttığı görülüyor. 

Bu arada ABD'deki Hyper Casual oyuncuları zaten sıkı oyuncular olduğu için Aralık 2019 ve Mart 2020 arasındaki ortalama global oturum sayısının yüzde 15'ini oluşturuyor. Dolayısıyla artış o kadar yüksek değil.

Kurulum başına maliyetler (CPI'lar) ise çekiciliğini korumaya devam ediyor. Genel CPI'lar Mart sonuna kadar yüzde 35 azalsa da, ABD'de Hyper Casual kullanıcılarını edinme maliyeti EMEA bölgesinin (0,19$) iki katından daha fazla.

Bununla birlikte pazarlamacıların, Hyper Casual oyuncuların referans noktası ABD'de, yüksek dönüşüm oranları (%17) bekleyebileceğini söyleyelim. Bunun yanı sıra APAC bölgesindeki maliyetlerin 0,20 dolara kadar düşmüş olduğunu söylemekte fayda var.

Dünya çapındaki ortalamaya bakıldığında CPI'ların 2020'nin ilk çeyreğinde 0,17 dolar seviyesinde seyrettiği görülüyor. Bu durumun, LATAM bölgesindeki Brezilya ve Meksika gibi ülkelerin çok daha düşük CPI'larıyla ilişkili olduğunu söyleyebiliriz. Zira, Hyper Casual oyunlar bu ülkelerde çok popüler bir tür olarak öne çıkıyor. 

Hyper Casual oyunların, basit mekaniklerle minimalistik tasarımı birleştirirek, reklamların varlığını kabul eden ve yüksek miktarda etkileşime giren kullanıcıları çektiğini de belirtelim. Kullanıcılar reklamlara açık olduğundan, Hyper casual oyunlar mobil oyunlar için benzersiz bir iş modeli yaratabiliyor. Hyper Casual oyunların, cirolarının yüzde 95'i reklam monetizasyonuna dayanıyor.

Adjust Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Güney Avrupa ve Benelüks Bölge Müdürü Ender Özcan yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanıyor: 

“Hyper Casual oyunlar en iyi reklam deneyimiyle en ilgi çekici mekanikleri birleştirerek çok geniş bir oyuncu kitlesine hitap ediyor.. Bunu yaparken de, geleneksel kullanıcı edinimini ve reklam monetizasyonunu yeniden tanımladılar. Bu oyunların kısa ömürlü oluşundan kaynaklanan bir çekiciliği olduğundan, kullanıcılar devamlı şirketin portfolyosundaki diğer oyunlara yönlendiriliyor ve böylece şirketin kullanıcı tabanı büyüdükçe bir çığ etkisi yaratılıyor.”

Hyper Casual geliştiricilerinin reklam etkinliği konusunda ustalaştığını söylemek mümkün. Oyunlardaki reklamlar, ortalama yüzde 22 oranında tıklama oranına ve yüzde 14 kurulum oranına sahip.

Unity Technologies Global Reklam Satış Müdürü Agatha Hood ise açıklamasında şunları söyledi:

 “Hyper Casual oyunlar, COVID-19 salgını yüzünden evlerinde duran insanlar tarafından sonu gelmez bir istekle oynanıyor. Bu da kullanıcıların ilgileri için çok sıkı bir rekabet ortamı yarattı. Bu türün arkasındaki metrikleri ve mekanikleri anlamak, geliştiricilere özellikle içinde bulunduğumuz yeni gerçeklikte doğru kullanıcı edinme hedeflerini koymalarını ve başarılı monetizasyon stratejileri uygulamalarını sağlayacaktır. Bu rapor ve Adjust ile yaptığımız işbirliği, alıcılara Unity'nin büyük reklam platformunu bu kârlı günlerde mobil oyunlar için nasıl en iyi şekilde kullanabileceklerine rehberlik ediyor. ”