Candy Crush gibi popüler oyunların geliştiricisi King’i 5.9 milyar dolara satın alan Activision Blizzard, bu anlaşmayı tamamladığını ve 500 milyon kullanıcı barajını aştığını duyurdu.
Activision Blizzard CEO'su Bobby Kotick'in yaptığı açıklamaya göre şirketin toplam kullanıcı sayısı daha doğrusu oyuncu sayısı 500 milyonu geçmiş durumda. Kotick, bu rakamın Activision Blizzard'ı dünyanın en büyük oyun ağı olarak ilk sıraya yerleştirdiğini söylüyor.
Activision Blizzard, bundan sonraki süreçte Warcraft, Call of Duty gibi fenomen masaüstü oyunlarının tutkunlarını, Candy Crash'ın tutkulu mobil oyuncu kitlesiyle aynı potada eritmeye çalışacak. Candy Crash ekibinin Blizzard'a katılıyor olması da bu süreci hızlandıracak ama belirtmeden geçmeyelim King, Riccardo Zacconi (CEO) liderliğinde, Sebastian Knutsson (CCO) ve Stephane Kurgan (COO) tarafından bağımsız olarak yönetilmeye devam edecek.
2016 hedefleri
King, 2015'in son çeyreğinde aylık 318 milyon gelir öngörmüş ve 200'den fazla oyun geliştirmiş. Activision Blizzard'ın portföyündeki oyun sayısı da toplamda 1000'in üzerine çıkmış ki şirket 2016'da 6,25 milyar dolar kazanç ve 2 milyar dolar operasyonel gelir elde etmek istiyor. Bu noktada Supercell'in 2016'da kaç milyar dolar kazanmayı hedeflediğini de düşünmeden edemiyorum. Zira Clash of Clans’in geliştiricisi Supercell, sadece 2014’te 1,5 milyar euro kazanmıştı.
Kasım 2015'te kendi film stüdyosunu kuracağını açıklayan Activision Blizzard, 2016 başında da espor organizasyonu MLG'yi 46 milyon dolara satın almıştı.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap