Sanal gerçeklik oyunlarında yalnız olmayacağımızı biliyoruz ancak bugüne kadar Oculus, Sony ya da Samsung gibi ana üreticilerden gördüklerimizin çok oyunculu deneyimi yeterince anlattığını söylemek zor. Oyuncunun bugüne kadar çoğunlukla yalnız göründüğü sanal gerçeklik demolarından farklı olarak Real Virtuality adındaki girişim, iki oyuncunun gerçek etkileşimini sanal ortama aktarmak konusundaki başarısıyla dikkat çekiyor.
Artanim ve Kenzan Media Labs ortaklığıyla geliştirilen Real Virtuality, sanal gerçeklik kurgusu için kameralar yerine, oda büyüklüğünde bir alanda kızılötesi hareket yakalama sistemi kullanıyor. Böylelikle oyuncuların hareketleri, birbirleriyle ve diğer nesnelerle etkileşimleri takip edilip, sanal ortamda 3D olarak yeniden modelleniyor. Firavun'un Tapınağı'nda gezintiyi yukarıda gördüğünüz videoda kurgulayan Real Virtuality'de iki oyuncunun gerçek dünyadaki hareketlerinin oyun (canlandırma) içinde hikayeleştiğini görmek mümkün.
Real Virtuality'nin platformu her ne kadar akla çok oyunculu oyunları getirse de, bununla birlikte müzeler, sergiler tarihi olayların canlandırılması ya da tematik parklardaki oyun alanları (paint-ball gibi) farklı alanlara uyarlanabilir. Zira oyuncuların aynı ortamda bulunma gerekliliği önemli bir sınırlama.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap