Yerli oyun Hordemaster, Game Connection Amerika’da birinci oldu

hordemaster-gamester-game-connectionYerli sosyal oyun geliştirici şirketlerinden olan Gamester, dünyanın oyun sektörüne yönelik en büyük etkinliklerinden birisi olan Game Connection‘nın düzenlediği “Selected Projects” yarışmasında Hordemaster oyunuyla birinciliği kazandı.

Şirketin yeni oyunu olan ve yapımı devam eden Hordemaster’ı sizlere daha önce aktarmıştık. Oyun şu anda beta aşamasında olduğunu ve şirketin  Townster, Baldaty, Oynaturka isimli oyunları da bulunuyor. 

22

Yarışma sürecinden ve Game Connection’dan biraz detay verelim; Game Connection, oyun sektörüne özel olan, dünyanın en büyük etkinliklerinden birisi ve yılda 2 kez olmak üzere Amerika ve Avrupa’da düzenleniyor.

Etkinlik kapsamında her yıl bağımsız oyun geliştiricilerin oyunlarını değerlendirmek ve tanıtımlarına katkıda bulunmak için “Selected Projects” adı altında bir yarışma düzenleniyor. Bitmiş veya henüz yapım aşamasında olan tüm oyunlarla yarışmaya başvurulabiliyor. Her yıl dünyanın farklı ülkelerinden binlerce farklı tarzda ve platformda oyun bu yarışmada birinci olmak için mücadele veriyor.

3

Platformlara göre ayrılan toplam üç kategori bulunuyor ve her proje tek bir kategoride başvuru yapabiliyor. Kategorilerden ilki Casual/Social/Online, ikincisi Console/PC üçüncü kategori ise Mobil. Gamester ekibi HordeMaster’ı, her ne kadar oyun hem web hem mobil cihazlar üzerinden oynanabilecekse de, ilk kategori için aday göstermiş.

Gelen başvurular, Sony, Microsoft, Big Fish, Rovio, Gree, DeNA gibi oyun sektörünün önemli firmalarının üst düzey temsilcilerinden oluşan bir jüri tarafından değerlendiriliyor ve her kategoriden 5’er finalist belirleniyor. Bu aşamada Hordemaster, seçilen 5 projeden biri olarak Amerikaya gitmişti.

Seçilen finalistler, San Francisco’da düzenlenen etkinliğin ilk gününde birer sunum ile oyunlarını jüriye ve davet edilen diğer katılımcılara tanıtıyor. Sonrasında jüri tarafından yapılan oylamayla her kategorinin kazananı belirleniyor.

4

Yaklaşık 1 ay önce finalist oldukları kendileri duyuran ekip o günden bu yana Amerika’da gerçekleştirecekleri sunum için oldukça yoğun çalışmışlar. Yine ekibin aktardığına göre jüri karşısında mümkün olduğunca az hatalı bir demoyu hayata geçirebilmek için 1 ay boyunca neredeyse haftanın 7 günü yoğun bir mesaide çalışmışlar.

Yapılan sunumlar neticesinde online kategorisinde yerli oyunumuz Hordemaster birinciliği elde etmiş. Organizasyon yarın akşama kadar devam ediyor olsa da şu ana kadar yeni işbirlikleri ve oyunun tanıtımı açısından kendilerine çok büyük fayda sağladığı ekibin aktardıkları arasında.

HordeMaster’ın oyuncularla buluşma tarihine gelirsek: Henüz kendileri ve jüri dahil sınırlı bir kesim için oynanabilir demosu açılan oyunun Nisan ayı sonuna doğru beta versiyonunun çıkarılması planlanıyor. Oyuna gelen geri bildirimlerin de katkısıyla çok önemli iyileştirmeler ve eklemeler yapıldığı da ekibin aktardığı diğer bilgilerdi.

Bir Cevap Yazın