x

Google Cardboard sevkiyatı 10 milyonu geçti

Mobil Dünya Kongresi 2017’de önemli konulardan biri de hiç şüphesiz sanal gerçeklik idi. Bu dikeyin en önemli oyuncularından olmak isteyen Google da sanal gerçeklik ürünlerine dair önemli rakamlar paylaştı.

Google’da Sanal Gerçeklikten Sorumlu Başkan Yardımcısı olan Amit Singh’in paylaştığı rakamlara göre 10 milyon Cardboard VR sevkiyatı yapılmış. İlk tanıtıldığı 2014’ten geçen yılın Temmuz ayına kadar yapılan Cardboard sevkiyatı sayısıysa 5 milyon olmuş. Cardboard uygulamalarının indirilme sayısı 160 milyonu geçerken 30 farklı Cardboard uygulaması da en az 1’er milyon kez indirilmiş.

Sanal gerçeklik dikeyinde Oculus Rift gibi sanal gerçeklik gözlüklerinin yaygınlaşması daha yavaş ama Facebook’un kurucu ortağı ve CEO’su Mark Zuckerberg, sanal gerçeklik alanında 3 milyar dolardan fazla yatırım yapabileceklerini söylerken milyonlarca kişiye ulaşma hedeflerinden de bahsetmişti. Cardboard-lar daha basit bir sanal gerçeklik çözümü sunsa da Google’ın gelecek planlarının daha büyük olduğu aşikar.

Bildiğiniz gibi Google bir yandan da Daydream sanal gerçeklik başlığıyla pazara renk katıyor. Ancak Google, Ekim 2016’da tanıtılan Daydream başlığı için satış rakamı vermekten kaçınıyor. Paylaşılan rakamlara göre Daydream uyumlu telefonlar ve başlıkları haftada 40 dakika kullanılıyor ve şu anda satışta olan Daydream uyumlu 6 akıllı telefon modeli bulunuyor. Google, 100 adet Daydream uygulamasının var olduğunu da ekliyor ama tüketilen içeriklerin yarısının Youtube üzerinden olduğunu ekliyor. Amit Singh, Youtube’daki profesyonel (ücretli olması şart değil) yapımları da çoğaltmak istediklerini söylerken NFL içeriklerinin ABD’de 1 milyondan fazla izlendiğini paylaşıyor.

Avrupa’da Sky VR ile iş birliği yapan Google’ın Daydream’ini destekleyen içerik üreticileri arasında Hulu, Netflix ve HBO gibi önemli isimler bulunuyor. Diğer yandan Google, artırılmış gerçeklik platformu Tango’nun içeriklerini de Sims, Chelsea Kicker ve WSJ gibi uygulamalarla artırdığını paylaşıyor.

Hatırlatmak gerekirse IDC’nin son raporu da artırılmış ve sanal gerçeklik pazarının 2017’de yüzde 100’den fazla büyüyeceğini göstermişti.

Bir Cevap Yazın