x

Sosyal Oyun Şirketi Peak Games’e Earlybird Venture Capital’den 5 Milyon Dolar Yatırım

Kurulduğu günden beri dikkat çeken bir büyüme gösteren sosyal oyun şirketi Peak Games, kısa süre önce Hummingbird Ventures‘dan 1,5 milyon dolar yatırım almıştı.

Sidar Şahin tarafından Ekim 2010’da kurulan şirket, kısa sürede sadece oyunları ile ulaştığı kullanıcı sayıları ile değil, satışlar bazında da başarılı bir büyüme sergilemişti.

Durum böyle olunca, son dönemlerde yabancı yatırımcıların Peak Games’e olan ilgisi de oldukça fazlaydı ve haliyle beklenen yüksek hacimli yatırım da artık geldi.

Bugün aldığımız bilgi ile Avrupa merkezli yatırım şirketi Earlybird Venture Capital tarafından Peak Games’e 5 milyon dolar yatırım gerçekleştirildiğini öğrendik. Geçtiğimiz hafta ilk kez duyumunu aldığımız ancak detaylarını bilmediğimiz yatırımın kağıt üzerinde de netleşmesinin ardından gelişmeyi taraflardan da doğruladık. Ayrıca konuyla ilgili resmi bilgi de bugün içinde şirket tarafından detaylarıyla birlikte bizlere gönderildi.

Early Bird Venture Capital 5 milyon dolar yatırımla %23,81 hisse aldı

Seri A kapsamında gerçekleşen bu yatırımla Earlybird Venture Capital, Peak Games’in %23,81 hissesine sahip oldu. Gerçekleşen yatırımın ardından ortakların hisse oranlarının resmi kayıtlara nasıl yansıdığını yandaki tabloda görebilirsiniz.

Günde 2 milyon ayda 10 milyon aktif kullanıcı

Şirketten aldığımız bilgiler ve aşağıda paylaştığımız infografikten de görülebileceği gibi Aralık 2010’dan Mayıs 2011’e satışlarında %3216 büyüme gösteren Peak Games, günlük 2 milyon, aylık ise 10 milyon aktif kullanıcıya ulaşıyor.

Yatırımla şirketin Türkiye, Orta Doğu ve Güney Afrika’daki büyümesi desteklenecek

Earlybird Venture Capital’in 5 milyon dolarlık yatırımı ile Peak Games’in Türkiye ile birlikte Orta Doğu ve Güney Afrika bölgelerini de kapsayan büyümesi destekleniyor olacak.

2015 yılında Facebook’ta Türkiye ve MENA bölgesinin (Middle East North Africa) toplam 250 milyonluk bir popülasyona ulaşacağı tahminleri göz önüne alınınca, Earlybird Venture Capital’in gerçekleştirdiği yatırımın vizyonunu anlamak mümkün olabiliyor. Ayrıca Peak Games’in hedefini neden bu bölgelere odakladığını da anlayabiliyoruz.

Paylaşmakta fayda var; Türkiye ve MENA bölgesi Facebook’ta şu anda toplam 55 milyonluk bir popülasyon yaratıyor.

50 kişilik ekip ve 5 ülkede ofis ile toplam 9 oyun

50 kişilik şirketin şu anda sahibi olduğu 9 farklı oyunu bulunuyor. Bunlar; PokerStar, Okey, OkeyPlus, Komşu Şehir, Komşu Kabile, İkonkız, Bizim Dünya, Komşu Çiflik ve Petiler.

Bu oyunlar arasında en popüler olanlarından birisi kuşkusuz 14 milyon kere yüklenmiş olan Okey. Ayrıca Zynga’nın popüler oyunu Farmville’e yerel bir uyarlama olarak değerlendirebileceğimiz Komşu Çiftlik’te de bugüne kadar 4 milyon çiftlik kurulduğu aldığımız bilgiler arasında.

Aşağıda yatırımla birlikte Peak Games’in bizimle paylaştığı infografiği de yayınlıyoruz. Bu infografikte hem yukarıda paylaştığımız sayısal veriler hem de şirket hakkındaki çeşitli istatistikler yer alıyor.

Türkiye internet pazarına olan yatırımcı ilgisi artarken, yatırım haberleri de artacak

Türkiye internet pazarına olan yabancı yatırımcı ilgisini son dönemlerde birçok yazımızda dile getiriyoruz. Bu ilgi artarak sürmeye devam ederken, Peak Games’in Avrupa’dan aldığı 5 milyon dolarlık bu yeni yatırım gibi, birçok önemli yatırım haberi de önümüzdeki dönemlerde gündemimize girmiş olacak.

Bu noktada önemli olan doğru iş modellerine sahip girişimlerin, altyapısı sağlam kadrolarla gecikmeden hayata geçirilmesi. Çünkü geçmiş yıllarda olduğu gibi Türkiye’de artık bir yatırımcı eksikliği değil, tam tersine girişimci eksikliği hissedilmeye başlandı.

Eğer Türkiye internet pazarı yatırımcı potansiyelini yakaladığı şu dönemde girişimci darboğazını da aşabilirse, Avrupa’nın internet girişimleri tarafında gözde ülkeleri arasına birkaç sene içinde rahatlıkla girebilir.

Peak Games ekibini ve yatırımcılarını özellikle sektör için çok değerli olan bu başarılarından dolayı tebrik ediyoruz.

Yorumlar (27)

  1. Seri girişimci Sidar Şahin ve tüm ekibe tebrikler 🙂

    Cevapla
  2. Engin Murat Yalçın |

    http://www.appdata.com/devs/76891-peak-games

    “Günde 2 milyon ayda 10 milyon aktif kullanıcı” demişsiniz. Appdata verileri hatalı sanırım.

    🙂

    Cevapla
    • Yasin Oztorun |

      bildigim kadariyla appdata sadece kendi yaptigi oyunlari gosteriyor toplamda. altta publish ettigi oyunlari da eklemek gerek. ayrica appdata’da olmayan applicationlariyla beraber 12 milyon dogru rakam sanirim.. selamlar 😉

      Cevapla
    • Oyunlar facebook tabanlı biryapıda olduğundan begenen kullanıcıların oyunun oynayıp oynamadıklarına bakılmaksızın rakamlar sayılmış olabilir.

      ben bu değerlemelerin doğru olduğuna inanmıyorum, peak isim olarak yeni bir şirket olsa da bünyesine kattığı oyunlar yıllardır kullanılan ve bilinen sistemler. bu nedenle sıfırdan %3000 artış orantılanmasını da gerçekçi bulmuyorum.

      Bu tarz konularda değerleme ve sunumlara çok güvenmiyorum, aksine bunlar korku verici, çünki sektörde gerçekten değer sahibi şirketlerin gerçekten başarılı çalışmalarına gölge düşürecek sonuçlar doğurabilir.

      Cevapla
  3. Unutlmaması gerekir ki okey dışındaki uygulamaların hepsi ağırlıklı Çin olmak üzere diğer ülke kaynaklıdır. Sadece Okey oyunu kendi ekibi tarafından yazılmıştır. Bu da bu durumun ne kadar etik olduğunu akıllara getirmektedir. Ayrıca açıklama grafiklerinde 5 şehirde ofisleri olduğu belirtilmiş, sanırım bu konuda çok büyük bir yanlışlık var. Herşeye rağmen Türk Sosyal Oyun firmalarını da zamanla gelişecek bu kulvarda görmek sevindirici

    Cevapla
    • Sevgili Mete,

      Onemli olan aylarca oturup yazmak değil, doğru partnerlarla doğru sekilde oyunu bulunduğun pazara entegre edip hızlıca ilerlemek.

      o yuzden yorumun komik olmuş. birileri townsteri yıllarca acmak icin yazdı, adamlar doğru anlasmalarla bir ayda açtı.

      Cevapla
      • Öyle ya yıllarca oturup yazmaktansa sağdan soldan parasını bastır, kendine uyarla hooop ver gitsin… Bu anlayışla günü kurtarmacılığın dışında daha ne olabilir? Belki şu an için Townster Peak’in gerisinde kalmış olabilir ama zaman içinde Townster’ın Peak’i fazlasıyla geride bırakacağını düşünüyorum.Senin düşüncene göre araba yapmayalım, arabayı yapanlarla anlaşalım birkaç da modifiye çekelim verelim Türk halkının hizmetine gibi olmuş. Bu düşünce ancak ve ancak eski iş tarzlarının bir yansıması olur, yapıcı ve dünya piyasasını sallayacak bir çalışma olmaz.

        Ayrıca yazıda geçen İstanbul, Ankara, Berlin, Barcelona, Amman ofisleri konusunda bir yanlışlık olmamış mı Arda Bey?

        Not: Townster’la herhangi bir ilişkim bulunmamaktadır

    • nedir ofislerle ilgili yanlışlık?

      Cevapla
      • Sitesinde 5 ofisiyle ilgili bir ibareye rastlamadım. Sadece İstanbul’da bir ofisi görünüyor.

      • siteyi güncellememiş olabilirler mi?
        bir de nedir bu başarı hazımsızlığı anlamadım, hem gamester başarılı olsun, hem peak başarılı olsun, neden birbirleriyle yarıştırıyorsunuz? sadece bir kazanan mı olmalı?

      • 1- Facebook sayfasından aldığı yatırımları zamanında yayınlayan bir şirket olarak ofislerini(İstanbul dışında varsa ki eğer) sitelerinde güncellememiş olmaları ne kadar doğru? Sonuçta burda yayınlanan bir bilgi, bunun da doğruluğu veya yanlışlığı önemli değil mi?

        2-Başarı hazımsızlığı yaşadığım yok. Ben her iki Türk şirketinin de başarılı olmasını isterim ikisiyle de bir bağımın olmamasına rağmen. Ama bir şirketin onca uğraşına rağmen maddi anlamda fazla bir kazanç sağlayamayıp; diğerinin ise oyunları dışarıdan alıp (legal dahi olsa) üzerinde sadece değişiklikler yapıp maddi anlamda hakettiğinden fazla fazla kazanç sağlamasını vahim buluyorum. Ayrıca mesajımın sonunda “Herşeye rağmen Türk Sosyal Oyun firmalarını da zamanla gelişecek bu kulvarda görmek sevindirici” diye bir cümle var, sanırım bu herşeyin özeti olmuştur.

  4. Gerçekten güzel bir haber. Umarım daha çok yatırım haberleri duyarız 🙂

    Cevapla
  5. Turkiye icin umut verici gelismeler. Sidar Bey ve ekibine tebrikler.

    Cevapla
  6. Açıkcası mutlu oldum ancak yaptıkları oyunları inceleyince hep var olan meşhur olmuş oyunların birer kopyalarını yapmışlar.
    Umarım bu destekden sonra biraz orjinalleşirler ve daha büyük yerlere gelirler.
    Başarılar…

    Cevapla
    • Yaptıkları tek oyun Okey’dir, diğerleri Çin menşeili oyunlardır.

      Cevapla
      • Adamlarda heralde bir potansiyel gormus de, Avrupali VC gelip 5 milyon dolar yatirim yapmis.

        Sen yap, sen al boyle yatirim, seni de alkislayalim Mete… Sonucta yabanci yatirim bu ulkeden cikmis bir oyun firmasina yapilmis. Bu da TR’de bu sektorun gelismekte oldugunun bir kaniti.

        Nedir bu hazimsizligin anlayamadim.

    • @Onur bugünkü 20:28’deki cevabımın 2nci maddesini dikkatlice okumanı salık veririm. Özellikle tırnak içindeki cümleyi.

      Sen oyunlarını kopyalamadan, sağdan soldan satın almadan yap ve söz konusu yatırımın da onda biri dahi olsa al benim için daha kıymetlidir. Ama gel gör ki başarıya giden her yol mübahtır değil mi? Sonuçta başarı sadece ve sadece parayla ölçülmelidir senin mantığına göre değil mi?

      Kopyala-yapıştırcılıkla ancak kendi ülkenizde bir zamana kadar hitap edebilirsiniz, işte kafalardaki bu mantık yüzünden ülkemizden bu alanda dünya markalarını çıkaramayacağız ne yazık ki…

      Cevapla
      • Dünya markası olmak kolay mı? Dünya markası olmak için para gerekmiyor mu? Dünyanın en büyük sosyal oyun firması zynga’nın ilk oyunu texas holdem poker, diğeri bire bir farmtown klonu olan farmville, peki sence zynga bir dünya markası mı? zynga’nın değeri 10 milyar doların üstünde ama senin bakış açınla bu da birşey ifade etmiyor.

  7. Serkan Ünsal |

    Başta Sidar olmak üzere tüm ekibe tebrikler…

    Cevapla
  8. Çağatay Kıyıcı |

    Bu sektörde oyun da geliştirebilirsiniz, publisher/yayıncı olarak da iş yapabilirsiniz. Bu firmalar ekosistemin birer parçası. Peak Games her işi de başarılı biçimde yapıyor.
    Tasarım, üretim, dağıtım ve pazarlama bir arada çalışmadığı zaman hiçbir değer üretilmez. Bu sürecin tamamını bazen tek bir firma içinde entegre edebilir, ama genellikle bu mümkün olmaz. Peak Games kendi kaynakları ve pazar potansiyelini dikkate alarak bu kararları veriyor.

    Kendi oyunlarını geliştirmek ve büyütmek çok karlı ama bunun için önemli bir insan kaynağı ve zaman yatırımı, yatırım için sermaye birikimi, sermaye bulmak için sağlam bir nakit akışı sağlamak, nakit akışı için de ölçeğinizi büyütmeniz gerek. Ayrıca her publish ettiğiniz oyun sayesinde ulaştığınız kitlenin de bir sonraki oyununuz için en iyi tanıtım alanı olduğunu da dikkate almalı. Çok başarılı Okey oyununun üzerine sırası ile bu taşları koyarak ilerliyorlar demek ki. Dönemsel olarak doğru zamanda doğru ürünü çıkartacak şansınız varsa bootstraping ile bazı başarılı ürünler çıkartıp büyütmeniz mümkün olur, ama 10 tane böyle ürün çıkartamazsınız. Orijinal yeni ürünleri geliştirmek çok ciddi emek, kaynak ve zaman ister. Bulunduğumuz ekonomide çok daha fazla zamana, kaynağa ve kadroya sahip niceleri yapmamış. Sonra da Peak Games’e bir kaç oyun publish ettiklerini için insanların bu kadar bozulmalarını yadırgadım. Hani bu işi onlar mı icat etti? Oyun publish edenler VC yatırımı alamaz mı? Ya da -rakamlar ve bilgilerin sunumunun özensizliği eleştiriyi hak ediyor ama- bu haberi yapmak suç mu?

    Peak Games ekibi ayakları yere basan ciddi bir iş yapıyor belli ki. Umarız bu yatırımlarla çok daha karlı ve daha çok iş imkanı yaratacak orijinal yeni projeler geliştirebilirler, ayrıca bölgesel pazarlarda daha da büyüyebilirler. Bu sayede Türkiye’deki oyun pazarının ürettiği değerin hiç değilse bir kısmının burada kalmasını, nitelikli iş imkanları yaratılmasını diliyorum.

    Cevapla
    • Her dediğinize sonuna kadar katılıyorum da, son paragraftaki iyimserliğinizi paylaşamıyorum maalesef. Oyun üretmek, sektöre katkıda bulunmaktan çok, para kazanmak için çalışan bir şirket diye yorumluyorum durumu. Olabilir gayet tabi.

      Üzüldüğüm nokta; yeni mezunun iş araması durumunu yaşıyor şu an oyun geliştiriciler. Kimse ( deneyim/kar ) görmeden ( işe almak/para yatırmak ) istemiyor, ama kimse güvenmediği için ne deneyim kazanıyor ne de kar ediyor ( yeni mezun/oyun geliştirici ).

      Cevapla
      • Çağatay Kıyıcı |

        Tüm şirketler para kazanmak için çalışıyor sonuçta. Para kazanacaklar ki daha yüksek kar marjı olan, daha uzun vadeli, daha rekabetçi alanlara yönelsinler, böylece “yeni mezun” (benzetmeniz güzel) geliştiricileri işe alabilirler.

        Yeni mezunları cebinde 20.000TL değil, 2-3 miyon olan şirketler işe alır.

        Bu durumda “yeni mezun” durumundaki oyun geliştiricilerin biraz da girişimci kumaşı varsa, tek yapabileceği şey bootstraping ile başlamak.

  9. peak games’in business anlayaşını takdir ediyorum, göklere çıkarılan zynga da “copycat” bir firmadır. yalnız peak games in logosu emre aydının logosundan kopyalanmış biraz ayıp olmuş

    Cevapla

Bir Cevap Yazın