x

Türk yapımı Second Life: Yogurtistan

YogurtYoğurt Bilgisayar Teknolojileri, Golden Horn Ventures‘ın yatırım sağladığı şirketlerden birisi. Yoğurt‘u bilenler bilecektir ancak bilmeyenler için firmanın kendisini tanıttığı yazısından bir bölüm paylaşalım.

“Teknoloji ve tasarım konularında dünyada satılabilecek düzeyde ürünler ortaya koymayı pek becerememiş olan ülkemizden Yoğurt Teknolojileri olarak bir iddia ile ortaya çıktık. Amacımız, teknoloji konusunda kendine güveni olmayan bir ülkenin yetiştirdiği insanlar olarak bazı ilkleri gerçekleştirmek ve dünyada adımızı özgün tasarım ve teknoloji üreten bir firma olarak tesis etmektir.”

Aslında bu haberi çok daha önceden vermem gerekirdi, ancak malesef Golden Horn Ventures‘dan Yoğurt‘un Yoğurtistan projesi hakkında bilgi alana kadar böyle bir çalışmadan haberim yoktu. Ortada bir iletişim problemimiz var gibi… Çünkü ne ben bugüne kadar Golden Horn‘un Yoğurt‘a yaptığı yatırımın altındaki projeyi araştırmıştım, ne de onlardan ya da Yoğurt‘tan bana bununla ilgili bir bilgilendirme gelmişti. Hatta konuyu bloglarından paylaşmalarına rağmen takip etmediğim için haberim olmamıştı. Geç olsun güç olmasın diyelim…

Yoğurtistan ile ilgili bir süre önce yayınlanmış olan ve yazımın başlığını “Türk yapımı Second Life” koymama sebep olan tanıtım fragmanını aşağıda izleyebilirsiniz.

Söz konusu ürün Temmuz sonunda alfa sürümü ile yayına alınacakmış ve yazımın buraya kadarlık kısmından da tahmin edebileceğiniz gibi üyelerinin kendi karakterlerini yaratıp kendi yaşamlarını kuracakları üç boyutlu bir platform sunacakmış. Yoğurtistan‘ın sunacağı üç boyutlu platform sosyal bir olgu olmasının yanında üyelerine birbirleri ile oyun oynama, sohbet etme ve alışveriş yapma imkanı da sağlayacakmış.

Üyelerin kendi evlerini satın aldıkları ve sanal bir yaşam kuracakları Yoğurtistan‘da alışveriş boyutuna dahil olmak için dükkan açmak için de yıllık 100 YTL gibi bir ücret talep edilecekmiş. Bu ve bunun gibi bilgileri ürün blogundaki “Yoğurtistan hakkında” bölümünden inceleyebilirsiniz.

Şu an için Yoğurtistan hakkında bildiklerim malesef bu kadar. Henüz Yoğurt ekibiyle görüşmediğim için detaylara giremiyorum, ancak çok net bildiğim şu ki, yakın zamanda ülkemizde üç boyutlu bir dünya açılacak ve bu gelişme beni oldukça heyecanladırdı!

Yorumlar (16)

  1. Hmm, peki Google’ın az önce çıkardığı Lively, Yogurtistan’ı ne derece etkileyecek sizce?

    http://www.lively.com (http://www.siberkultur.com/?q=google-lively)

    Cevapla
  2. Bu bana bir ara büyük bir yatırımla piyasaya giren gazogen’i hatırlattı. Bildiğim kadarıyla kullanıcıdan pek talep görmemişti o proje

    Cevapla
  3. Internette bu alanda yapılmış pek çok proje var. Neredeyse hepsi de beklentilerin altında performans gösterdi. Muhteşem bir PR’ı olan second life bile halen daha “top” internet siteleri arasına girecek sözde.

    Yogurtistan, World of war craft tarzı bir dünya olsa çok büyük başarı beklenebilirdi. Mesela içinde yeniçerilerin, kadıların, hacıların, dansözlerin, büyücülerin olduğu biraz mistik, biraz osmanlı havasında bir dünyada geçseydi. Kılıçların, okların, kalkanların konuştuğu destansı savaşlara meydan olsaydı işte o zaman 10-20 yaş arası kitleden muhteşem ilgi görürdü. Biraz daha makul üyelik ücretleriyle de (mesela yıllık 30-40 YTL) ciddi ciro elde edilebilirdi. Ancak bu tanıtım yazısından anladığım kadarıyla yatırıma yazık olacak.

    Bu proje Yogurt Bilgisayar Teknolojilerine iyi PR sağlayacaktır. Dolayısıyla başka projeler almaları mümkün olur. Ancak bu projeden doğrudan para kazanılması beklenmiyordur sanırım.

    Cevapla
  4. Bu tip projeler son beş yılda artış gösterdi. Her yeni proje de farklı olduklarını hissettirmeye çalıştılar. Fakat özünde hepsi aynıydı gereksiz bir şekilde hantal ve kullanılsız yapılar bunlar. Bir insan ana amaç olarak chat yapacaksa bunu neden 3 boyutlu ortamda yapsın. Bence bu tip projelerin başarısız olmasının sebebi bu.

    Çok tartıştığım bu konu hakkında 3-D mağaza kurmak üzerine bile kafa yormuştuk. Bahçeşehirdeki seminerda da bu konu da tartışmıştık ve sonuç olarak internetteki bir projenin web 2.0 mantığına pararel olarak basit ve KISS amacı gütmesi gerektiği sonucuna ulaşmıştık.

    Daha önce bu konuda kafa ve para harcamış gazogen sitesini düşünürsek ki şuanda e-kolay tarafından işletiliyor, siteyi kullananlar çoçuklar ve 13-18 yaş arası…Bu tip sitelerden Gelir modeli yaratmak hayli zor gözüküyor. Çünkü bu yaş aralığındaki çoçukların ne hesapları ne kredi kartları var. Çok emek verilen bu projeler benim nacizane görüşüme göre Haluk Arkadaşımızın dediği gibi PR dışında getirisi olmayacak projelerdir.

    Cevapla
  5. Türk internet dünyasından standartların dışında projeler görmek sevindirici oluyor.

    Umuyorum ki, proje bir taklit olarak kalmaz ve kendini iyi bir noktaya taşır.

    @Haluk Akın

    Yoruma pek katılamadım, zira bahsettiğiniz bir tarz ile farklı bir hedef kitlesine sahip bir proje. Oyun odaklılık yerine, 3 boyutlu, internet tarayıcı ile kullanılabilecek basit bir sistem ile 3 boyut zevkini yaşatmak hedeflenmiş.

    Tabiki ne ölçüde başarılı olacakları, yaptıkları işi ne kadar iyi yapacaklarına bağlı.

    Cevapla
  6. @haluk
    Evet WOW gibi 10 milyon kayıtlı yani ayda 10 $ ödeyen üye sayısına ulaşabilen bir gizemli oyun olsaydı süper olurdu.

    Cevapla
  7. @Vadi gazogen projesini 2002 yılında yatırım almadan yayına almıştık.

    Cevapla
  8. “Mesela içinde yeniçerilerin, kadıların, hacıların, dansözlerin, büyücülerin olduğu biraz mistik, biraz osmanlı havasında bir dünyada geçseydi. Kılıçların, okların, kalkanların konuştuğu destansı savaşlara meydan olsaydı işte o zaman 10-20 yaş arası kitleden muhteşem ilgi görürdü.”

    -> Böyle bir oyun var zaten: İstanbul Kıyamet Vakti… Sobee tarafından geliştirilen muhteşem bir türk 3B MMO: http://istanbuloyun.mynet.com/

    Cevapla
  9. Mert Oguzlu |

    Teaser’daki aksan beni benden aldi(ki ana dilim ingilizce degil). Boylesine iddiali bir girisime hic yakistiramadim dogrusu.

    Cevapla
  10. M.Deniz OKTAR |

    Yogurt kendisine zor bir yol seçmiş. 3d bir dünyayı browser içerisinde, ekstra bir program yükletmeden flash temelli vermek gerçekten zor bir iş.

    Projeyi yaratıcılarından dinleme fırsatı elde etmiştim. Sonucun nasıl olacağını elbette bilemem ancak rakiplerini – benzerlerini çok iyi inceleyerek onlardan farklı bir konumlandırma yaptıklarını söyleyebilirim.

    Bunun dışında chat dünyasının görselleştirilmesi uzun zamandır üzerinde çalışılan bir konu. Zamanında windows 95-98 içerisinde gelen Microsoft Comic Chat i hatırlıyor musunuz? 🙂

    Bir de Barış Bey in blogunda bu konuyu inceleyen bir yazı yazıldı geçenlerde. linki şöyle:

    http://baris.typepad.com/venture_capitalist/2008/06/evolution-of-vi.html

    Cevapla
  11. Klasik her zaman her yerde klasiktir. Basit her zaman her yerde basittir. Standart dışında yapılan yatırımlar zor gibi geliyor. Yanılıyor olabilirim. Fakat az olan paraları daha basit şeylere harcamak lazım fakat başka bir şey de basit bile zor… Önce amazon.com’ları yaratalım

    Cevapla
  12. arkadaşlar. bu oyunun indirilmeden sanalika gibi oynanabilir olması, sims gibi 3 boyutlu olması iyi olacak. ama karakter tasarımlarının albenisi yok. daha farklı daha ilginç, elbiselerle olabilir. görsel efektlerle zenginleştirme yapılabilir. oyunda kullanıcının ihtiyaç duyduğu şey olması gerekir. çok fazla kullancı için çok fazla reklam lazım: aa herkes yoğurt oynuyomuş abi gel bizde oynayalım derler insanlar facebook gibi. bi de ben hi5 teki tarışma panolarını çok seviyodum. adamlar her konuyu tartışıyorlardı bizim türk frupları laiklik mi şeriat mı gibi konuları tartışıyorlardı; KULLANICI korunurluğu vardı. herkesin gölgesi vardı yani. Oyunun hangi konumlara gelebilceği tahmin edilemez ama sanki gelecek vaadediyor. ufak tefek bağlanabilirlikleri de olmalı oyunun; online oyunlar öyle tutuyorya.

    Cevapla
  13. Sistem yalan olmuş vaziyette.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın